خمکاری به روش القایی

استفاده در لوله هایی با شعاع خمکاری بزرگ و قطور

قیمت کم و بازدهی بالا

از لحاظ چروک خوردگی و بیضی شدن مقطع از دو روش خمکاری دیگر برتر است.

نحوه خمکاری به روش القایی

گرمایش القایی در هنگام خم شدن فلز استفاده می شود. این فرایند باعث می شود تا محصول با استفاده از منبع تغذیه فرکانس بالا گرم شود. مزیت این روش این است که فولاد هنگام گرم شدن استحکام خود را حفظ می کند. بنابراین ، این محصول از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. معمولاً لوله ها به این شکل خم می شوند.

چگونه لوله ها با گرمایش HDTV خم می شوند

برای گرم کردن لوله از سلف HDTV استفاده می شود. لوله تا دمای 800-1200 درجه سانتی گراد تا حالت پلاستیکی گرم می شود. به منظور خم شدن لوله در قسمت گرم شده ، نیرویی به انتهای آن عمود بر محور وارد می شود. تمام بخشهای لوله از سلف عبور می کنند ، در حالی که نیرو به طور مداوم به آن وارد می شود. از این روش برای خم شدن لوله ها با دیوارهای ضخیم استفاده می شود.  محصولات معمولاً در زاویه 45-90 درجه خم می شوند. اینها تاسیسات گرمایش القایی استاندارد هستند.

مزایای خم شدن القایی

خم شدن فلز با گرمایش القایی مزایای زیادی نسبت به سایر روشهای گرمایش دارد ، یعنی:

  • با دستگاه القایی ، لوله های با شعاع بزرگ را می توان خم کرد.
  • روند خم شدن با کمک گرمایش القایی نسبتاً سریعتر از آن است که قطعات لوله به یکدیگر جوش داده شوند.
  • جوشهای کمتری وجود دارد ، بنابراین یکپارچگی محصول به طور چشمگیری افزایش می یابد.
  • خم شدن نیاز به مجموعه کوچکی از ابزار دارد.
  • فرآیند خم شدن نیازی به استفاده از مایعات روان کننده ندارد. فقط آب برای خنک کردن مورد نیاز است.
  • خم شدن فلز با استفاده از گرمایش القایی می تواند هزینه آزمایش اولتراسونیک را کاهش دهد.

عملیات نصب بر اساس اصل استفاده از گرمایش لوله های فولادی با دیوارهای ضخیم توسط جریانهای فرکانس بالا در یک منطقه محلی است.

ماهیت فرآیند خم شدن لوله ها در حالت گرم با گرمایش توسط HFC

لوله توسط یک سلف HFC تا دمای 800 تا 1200 درجه گرم می شود و پلاستیکی می شود. با اعمال نیرویی که در انتهای لوله عمود بر محور خود اعمال می شود ، لوله در ناحیه گرم شده خم می شود. در طول فرآیند خمش ، لوله به طور پیوسته تحت تأثیر نیرویی در امتداد محور قرار می گیرد ، در حالی که قسمت های جدید لوله پی در پی از سلف عبور می کند. در منطقه گرمایش و خم شدن همزمان ، خم شدن هر بخش بسیار کوچک لوله به دست می آید. سلف در سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور گنجانده شده است ، سیم پیچ اولیه آن به مولد جریانهای فرکانس بالا (2500 هرتز) متصل است. بخش لوله واقع در سلف در معرض میدان مغناطیسی متناوب سریع قرار می گیرد. در این بخش ، حرکتهای گردابی جریان برانگیخته می شود ، که باعث ایجاد حرارت در دمای از پیش تعیین شده می شود.  غلطک تحت فشار به لوله نزدیک می شود. ژنراتور روشن است ، یک جریان فرکانس بالا به سلف وصل می شود و گرمایش قسمت حلقوی لوله ایجاد می شود. با استفاده از مکانیسم تغذیه طولی ، لوله با تکیه بر تکیه گاه ، در امتداد محور دستگاه حرکت می کند ، در همان زمان غلتک فشار حرکت می کند و لوله را خم می کند.